Наближаються такі улюблені українцями свята, як Новий рік і Різдво, а разом з ними - гарний настрій, час, із задоволенням проведений в колі родини й друзів, а також безліч подарунків і сюрпризів. Але, зробивши подарунки близьким, не забудьте подбати й про довкілля.
Власний досвід роботи по формуванню природоохоронної компетентності учнів показав , що:
1. Великий виховний вплив здійснюється внаслідок емоційного природоохоронного матеріалу , що подається учням на уроках.
2 Основна роль вчителя – це підвищення знань батьків та учнів з основ родинного, національного та природозберігаючого виховання.
3. Для здійснення екологічного виховання найбільш ефективними є активні методи навчання. Вони допомагають розкрити усвідомлення проблем довкілля і долучають учнів до різноманітної діяльності по його збереженню.
На своїх уроках, я практикую частково-пошукові або евристичні методи.
Вони розвивають навички пошуку , спонукають до самостійного розв’язання частини проблеми. Крім того використовую проблемний та дослідницький методи.
Пізнавальний інтерес як фактор ,що активізує пізнавальну діяльність школярів виступає потужним стимулом активності людини, під впливом якого психічні процеси відбуваються інтенсивно а діяльність стає привабливою і продуктивною. Саме тому важливо активізацію пізнавальної діяльності починати з формування стійкого інтересу допредмета.
Одним із завдань навчання хімії є формування засобами навчального предмета ключових компетентностей учнів, необхідних для творчої самореалізації особистості.
„Підростаюче покоління треба вчити розуміти природу як єдине ціле, бачити єдність людини і природи”
(В.О.Сухомлинський)
Естетичне виховання під час вивчення біології розглядається як органічна частина навчально-виховного процесу загалом.
Біологічна освіта має всі можливості для сприятливого впливу на серце і розум людини. Пізнання природи дарує високу насолоду тому, хто знайомиться з нею ближче.
Екологічне виховання та формування ключових природоохоронних компетентностей екологічної думки в учнів – важливе завдання сучасної школи. Формування природоохоронних компетентностей має бути безперервним процесом, що охоплює всі вікові, соціальні та професійні групи населення. Проте її центральною ланкою є школа, оскільки саме за шкільних років формування особистості відбувається найінтенсивніше, тому екологічна освіта є творчим процесом, безпосередньо пов’язаним з розвитком, самоутвердженням і самовираженням особистості.
Організація Обєднаних націй проголосила ХХІ століття століттям біології. Знання з біології будуть потрібні людині не тільки в майбутньому , деякі можуть знадобитися вже сьогодні для того , щоб вирішити цілу низку проблем які існують і турбують суспільство та пов’язані з різними галузями біологічної науки. Тому за необхідне я поставила перед собою завдання під час викладання своїх уроків і в позаурочний час вчити моїх учнів бути природовідповідальними людьми, таким чином обрала проблему, над якою працюю «Формування природоохоронної компетентності учнів під час вивчення біології».